Strona wykorzystuje pliki cookies.  Przeczytaj politykę prywatności!

Podsumowanie zajęć z robotyki w SP nr 1 w Wołczynie realizowanych w ramach projektu unijnego

icoKoniec roku szkolnego to nie tylko czas podsumowań. To również chwila, w której warto pokazać to co udało się osiągnąć podczas całorocznej pracy. Kończąc realizację projektu „Szkoły Podstawowe w Gminie Wołczyn stawiają na edukację” realizowanego przez gminę w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata  2014 - 2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego uczniowie klas II a, III c, IV a, IV b, V b Szkoły Podstawowej nr 1 w Wołczynie, przygotowali dla swoich rodziców oraz zaproszonych gości pokaz umiejętności, których nabyli podczas zajęć z programowania i robotyki.

Prezentację swoich umiejętności rozpoczęli najmłodsi, czyli klasy II a i III c. Pokazali jak można ożywić klocki Lego, tak aby np. małpka chodziła po linie, ptaki ćwierkały, a pszczoła zbierała nektar z kwiatów. Ich konstrukcje nie tylko sterowane były za pomocą tabletów, ale reagowały również np. na ruch ręką. Oczywiście nie mogło się obyć bez rywalizacji robotów. Następnie do pokazu przystąpili uczniowie klas czwartych. Oni także w ramach zajęć programowali klocki, ale nie tylko. Znaczną część zajęć poświęcili na programowanie z użyciem płytek MakeyMakey. Podczas pokazu zademonstrowali efekty końcowe swojej pracy. Pokazali, że można wykorzystać szklanki z wodą jako klawisze pianina i zagrać każdą melodię, wcale nie potrafiąc grać na tym instrumencie. Zademonstrowali skonstruowane i zaprogramowane przez siebie popularne gry –„Piłkarzyki”, planszę do tańczenia oraz grę sprawnościowo-orientacyjną. Jako ostatni swoje prace przedstawili najstarsi, czyli klasa V b, którzy przez cały rok zajmowali się „najpoważniejszymi” robotami pracując na zestawach Ultimate Robot Kit 2.0. Zbudowane i zaprogramowane przez nich roboty: robot-pająk, linefollower, robot-barman czy robot-manipulator wzbudziły ogromne zainteresowanie wśród publiczności. Podczas pokazu rodzice mieli okazję nie tylko obejrzeć przygotowane przez ich dzieci prace lecz także wspólnie z nimi pobawić się np. w wyścigi robotów wykonując trudne zadanie przeniesienia piłeczki ze startu do kubeczka znajdującego się na końcu toru przeszkód, pograć w „Piłkarzyki” czy zatańczyć na macie.