Buletyn informacji publicznej
Facebook
Youtube
Instagram
Dla osób z trudnościami w komunikowaniu się
Elektroniczna platforma usług administracji publicznej
Strona Główna
Aktualności
Załatwianie spraw
Ochrona środowiska
Oświata
Przetargi
Projekty
Org. pozarządowe
Nieruchomości
Zarządzanie Kryzysowe
Dane urzędu:
Urząd Miejski w Wołczynie
ul. Dworcowa 1
tel. 77 418 83 40
E-mail: info@wolczyn.pl
EPUAP - Skrytka odbiorcza /qds775s6rf/skrytka
Godziny otwarcia: Poniedziałek - Piątek 7.30 - 15.30

Nadchodzące wydarzenia

Aktualności
Miasto i Gmina
Urząd
Mieszkaniec
Turysta
Inwestor

Nowość dla seniorów

Jeśli o naszą Kartę stara się senior mieszkający z inną osobą, która skończyła 60 lat (może to być mąż/partner/rodzic/brat/szwagier etc.), może uwzględnić ją w swoim wniosku. Wpisuje wtedy jej dane w polu „Pozostałe osoby z gospodarstwa domowego uprawnione do użytkowania Karty”. Osoba ta nie musi już składać odrębnego wniosku.

Pilnuj ważności karty

Kiedy Twoja karta straci ważność oznaczoną na hologramie i nie przedłużysz jej w ciągu roku od momentu utraty ważności, zostanie przez nas dezaktywowana. Żeby znowu z niej korzystać, trzeba będzie złożyć wniosek o wydanie nowej karty.

Jak złożyć wniosek?

Do tej pory wnioski wysyłane do nas e-mailem (jako skany) wymuszały osobiste stawienie się w urzędzie i złożenie podpisu. Dla waszej wygody rezygnujemy z takiego sposobu ich składania. Wnioski można nadal składać:

  • w gminie, która jest naszym Partnerem lub jej jednostce – ich wykaz znajdziecie tutaj,
  • wysłać pocztą tradycyjną,
  • elektronicznie poprzez ePUAP,
  • osobiście w siedzibie urzędu: przy ul. Ostrówek 5-7, przy ul. Hallera 9 lub ul. Ozimskiej 19 w Opolu.

§ 3 ust. 9 - dotyczy zmiany możliwości uwzględnienia we wniosku osób zamieszkujących wspólne gospodarstwo domowe, które również spełniają warunki otrzymania karty oznaczonej symbolem „S” – w przypadku kiedy we wspólnym gospodarstwie domowym mieszka mąż/partner/rodzic/brat/siostra/szwagier etc. i wszyscy spełniają warunki przyznania Karty dla seniora (są osobami powyżej 60 roku życia), wnioskodawca może uwzględnić te osoby, wypisując ich dane w polu „Pozostałe osoby z gospodarstwa domowego uprawnione do użytkowania Karty”;

  1. § 3 ust. 13 i 14 – dodano zapisy dotyczące weryfikacji prawdziwości danych zawartych we wnioskach, oświadczeniach i sytuacji, w której wnioskodawca poświadczy nieprawdę – kwestie weryfikacji są po naszej stronie;
  2. § 4 ust. 2 pkt. 4 i ust. 3 pkt. 2 – usunięto zapis dotyczący możliwości składania Wniosku poprzez przesłanie skanu na adres e-mail i tym samym konieczność odbioru osobistego w celu złożenia oryginalnego podpisu;
  3. § 4 ust. 9 – zmieniono zapis dotyczący terminu rozpatrywania Wniosków – do tej pory okres 30 dni na wydanie Karty liczony był od momentu złożenia Wniosku, niezależnie czy to w UMWO czy w urzędzie gminy/ośrodku pomocy społecznej w poszczególnych gminach. Ze względu na to, że Wnioski złożone w gminach nie zawsze były od razu przekazywane do UMWO, proponujemy, aby okres 30 dni liczony był od daty wpływu do UMWO;
  4. § 4 ust. 11 – dodano zapis dotyczący złożenia Wniosku z niepełnymi, nieprawidłowymi lub wymagającymi korekty danymi – w takiej sytuacji wnioskodawca informowany jest o konieczności uzupełnienia danych lub ponownego złożenia Wniosku. Jeśli nie nastąpi to w wyznaczonym terminie, wniosek zostanie anulowany;
  5. § 7 ust. 5 i 6 – dodano zapisy dotyczące przedłużenia ważności karty – w przypadku, kiedy karta straci ważność oznaczoną na hologramie i posiadacz nie przedłuży jej w przeciągu roku od daty utraty ważności, karta zostanie dezaktywowana, a żeby znowu z niej korzystać, konieczne będzie ponowne złożenie wniosku o wydanie nowej karty;
  6. § 8 ust. 2 i 3 – dodano zapisy odnoszące się do Partnerów Karty o konieczności informowania o zmianie danych kontaktowych, bądź tych związanych ze zmianami własności firmy lub jej stanu prawnego oraz nt. okresowej weryfikacji aktualności danych i związanymi z tym konsekwencjami;
  7. W załącznikach nr 2 i 3 – miejsce na adnotacje urzędowe zostało zmienione, jako miejsce, w którym gmina potwierdza datę wpływu wniosku;
  8. W załącznikach nr 4, 5 i 6 - dodano miejsce na potwierdzenie wpływu;
  9. W załącznikach nr 7 i 8 – doprecyzowano proponowane przez Partnerów zniżki na poszczególne grupy odbiorców;
  10. Pozostałe zmiany mają charakter techniczny i redakcyjny.

W załączeniu znajdą Państwo aktualny Regulamin wraz z załącznikami.W szystkie dokumenty są zawsze dostępne na naszej stronie internetowej www.dlarodziny.opolskie.pl

W związku ze zmianą dot. wzoru wniosku w załączeniu przesyłam Państwu również zaktualizowaną prezentację, która zawiera wszystkie najistotniejsze informacje dotyczące OKRiS w pigułce.

W nawiązaniu do licznych pytań związanych z aktualną wysyłką kart, chciałybyśmy prosić o wyrozumiałość – wniosków obecnie jest bardzo dużo, a okres świąteczny i niestety chorobowy w pełni i obecnie realizujemy wnioski, które dotarły do nas w połowie grudnia.

Regulamin

SZKOLENIE_OKRiS__wersja_uzupełniona

zał.-1-Wzór-karty

Wniosek_o_wydanie_OKRiS

Wniosek-o-wydanie-OKRiS-Dom-Dziecka

wnioski/zał.-4-potwierdzenie-odbioru

zał.-6-oświadczenie-dot.-przedłużenia-ważności-OKRiS

oświadczenie-dot.-sprawowania-opieki-nad-osobą-zależną

oświadczenie-dot.-przedłużenia-ważności-OKRiS

deklaracja-dla-przedsiębiorców

deklaracja-dla-instytucji-kultury

123.png

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Rozumiem